16/10/2021

Campanya contra els excrements dels gossos al voltant de l’escola

Us informem que al novembre del 2019 la comissió de Camí Escolar va organitzar amb vàries associacions del barri – AFA Camins escolars Escola Font d’en Fargas, AAVV de la Font d’en Fargues, AAVV del carrer Doctor Bové, Associació d’Amics i Veïns de la Plaça de la Font d’en Fargues i EBM Tres Turons– una trobada a la plaça Font d’en Fargues per reivindicar la seva recuperació i rehabilitació. Finalment, i segons s’ha comunicat a l’últim Consell de Barri, aquesta petició ha estat acceptada i ja s’ha anunciat que les obres començaran al 2021.

A més a més, la comissió de Camí Escolar de l’AFA va engegar una campanya per sensibilitzar als veïns del barri del problema que generen els fems de gossos escampats als espais públics. Aquesta qüestió afecta especialment aquest barri de muntanya on sembla que els excrements no fan pudor ni generen molèsties si hi estan escampats a la natura: res més lluny de la realitat. El cert és que els excrements representen un problema real, tant als espais naturals com a les voreres.

Durant la trobada amb les entitats del barri, la nostra comissió va dur a terme un taller de cartells amb l’objectiu d’apel·lar al civisme i a la conscienciació, per part dels propietaris dels gossos, de la recollida dels excrements als espais compartits.

Un any després d’aquella festa, una delegació del grup Camins Escolars ha començat a col·locar els cartells on hi juguen els infants que, a causa del tancament dels patis motivada per les restriccions de la pandèmia, ha fet que, ara més que mai, encara sigui més necessari conservar nets els entorns naturals que envolten l´escola.

En aquesta acció de conscienciació hi ha jugat un paper important la Direcció de l´escola que ha recolzat el projecte ajudant en la impressió i plastificació dels cartells, i ha adoptat el compromís d´ampliar aquesta campanya al 2021.

Esperem que totes aquestes intervencions donin els seus resultats!