Natura

Les mares i pares del Grup Natura som uns enamorats d’aquest gran tresor que tenim a l’escola, que és l’Escola Natura. Un raconet de natura, enmig de la ciutat de Barcelona, que ens ajuda a apropar-nos als cicles naturals de les plantes i animals i a millorar la biodiversitat de la ciutat. Fins i tot l’any 2018 des de la Xarxa BCN+Sostenible es va fer un reconeixement a la nostra escola per la bona pràctica en biodiversitat per la implantació de la bassa.

L’Escola Natura té diferents racons: els horts, el bosc dels acants, el racó de la calma, l’aula natura, la bassa… És un espai que cada any es va transformant, i anem adaptant millor cada racó a l’ús i les possibilitats que té.

A l’Escola Natura coincidim tres grups diferents de l’escola: mestres i alumnes, la Fundació els Tres Turons i l’AMPA.

L’equip de mestres amb els alumnes és qui defineix l’ús més pedagògic de l’espai i qui valora, conjuntament amb els infants, les millores que es poden anar fent. Al web de ‘escola podeu trobar el blog de l’Escola de Natura. Us convidem a entrar-hi si encara no ho heu fet!

Tenir cura d’aquest espai natural no seria factible sense la gran col·laboració de la Fundació Els Tres Turons. Ells són qui s’encarreguen de la tasca principal de mantenir, cuidar i arranjar els diferents espais. Ens assessoren sobre les opcions de millora i com dur-les a terme. Des de l’any 2006 l’Escola Font d’en Fargas compta amb aquest bonic projecte simbiòtic, que ha rebut un reconeixement a nivell nacional com a Projecte d’Aprenentatge Servei l’any 2017.

I què fem des de l’AMPA? Doncs som els encarregats d’aportar energia i de donar un cop de mà en tot allò que se’ns demana des de l’escola per mantenir i millorar any rere any l’Escola Natura.

Principalment, coordinem les dues jornades que se celebren a l’Escola Natura amb tota la comunitat educativa: la Jornada de Tardor i la Jornada de Primavera. La Jornada de Tardor se celebra un dissabte d’octubre i és una jornada de treball en la qual entre tots, escola, pares i alumnes,  es posa a punt l’Escola Natura i els patis a l’inici del curs.

La Jornada de Primavera és una jornada més festiva, en la qual celebrant l’arribada del bon temps després de l’hivern, els alumnes exposen els seus projectes de treball, aprenentatge i observació fets a l’Escola Natura. Aquesta Jornada finalitza amb un dinar de germanor.

A més a més de tot això, col·laborem en la millora de l’espai tant com podem: hem ajudat amb la recuperació de la bassa, en neteges, en manteniment, en millorar la qualitat de les plantes i eliminar espècies invasores, etc.

També, en alguns casos, treballem amb els alumnes per explicar allò que hem fet o hem après a l’Escola Natura, com per exemple l’estudi i coneixement de l’ecosistema de la bassa.

Per nosaltres, totes les aportacions són benvingudes. Des d’un matí de dissabte a l’any, a assessoraments en jardineria, coordinació del grup,… Cadascú pot aportar allò que més li agradi, i les nostres jornades de treball, a excepció de les que fem amb els alumnes, són fora de l’horari escolar, pel que normalment assistim totes les famílies (grans i petits) a les trobades.

Per a qualsevol cosa, ens trobareu a naturafontfargas@gmail.com!

Aquí podeu trobar més informació de tot el que fem