12/07/2020

Recursos per educar amb igualtat i prevenir la violència de gènere

Les companyes de CoeduAcció, l’Anna i l’Alba, ens van fer una xerrada fantàstica sobre com educar en igualtat i prevenir la violència de gènere a través de l’educació. És fonamental educar els nens i nenes com a persones, sense caure en els tòpics i prejudicis  de gènere que són tan freqüents a la nostra societat. Les joguines no tenen sexe, la roba tampoc. No condemnem els nostres fills i filles a tancar-lo horitzons i els limitem d’entrada, fent-los jugar a camions i espases si són nens, i vestir-les de rosa i donar-los nines i cuinetes si són nenes. Deixem que escullin i treiem-nos de sobre els prejudicis que arrosseguem i que ens imposa la societat.

Aquests i altres missatges ens els van transmetre l’Anna i l’Alba, amb qui vam tenir l’oportunitat de compartir els nostres dubtes i experiències. Ens vam quedar amb ganes de continuar parlant i, sobretot, vam sortir amb el desig de formar els nostres fills i filles perquè puguin defensar els seus drets i reivindicar la igualtat entre homes i dones.  Vam quedar que organitzaríem més activitats amb CoEducAcció el curs que ve.

Si us vau perdre la xerrada, us convidem a veure el document amb què vam treballar i que inclou molts recursos per educar en la Igualtat. Al web de CoeducAcció hi trobareu tot tipus de recursos, com ara contes, articles, materials didàctics i vídeos.

coeducaccio