Resum de la darrera reunió de la Junta d’AMPA

imatge de recursA la reunió de la Junta de l’AMPA celebrada el dimarts 22 de gener vam parlar dels temes següents. Si teniu comentaris o dubtes, ens podeu contactar al mail de l’AMPA: ampafontfargas@gmail.com

–           CONCERT DE NADAL I ACOLLIDA. Tothom coincideix que el concert de Nadal va anar molt bé, però que hi va haver un malentès amb el servei d’acollida. Algunes famílies van entendre que l’acollida dels germans era gratuïta, malgrat que l’AMPA no ho havia comunicat. Es va acordar millorar la comunicació amb les famílies i es va valorar la possibilitat de penjar a l’exterior de l’aula d’acollida la un rètol amb la normativa d’aquest servei.

–          AUGMENT DE L’IVA EN SERVEIS ESCOLARS. Fa pocs dies el Ministeri d’Hisenda va anunciar que les empreses que oferien serveis a les escoles haurien de pagar un IVA del 21% (vegeu la notícia del 324). Les empreses que ofereixen aquests serveis han advertit que no apujaran els preus durant aquest curs però que potser ho hauran de fer el curs vinent. A la nostra escola no es preveu cap augment de preus aquest any, caldrà esperar el curs vinent i negociar amb les empreses amb qui tenim contractats el servei de menjador i les activitats extraescolars.  En tot cas, rebutgem l‘acció del Ministeri perquè pot afectar a la qualitat dels serveis que reben les nostres filles i fills.

–          FALTA UNA PERSONA PER COORDINAR LA COMISSIÓ DE NATURA. L’Helena Domènech, la mare que ha coordinat la Comissió de Natura de l’AMPA durant anys, aviat deixarà l’escola i és necessari trobar alguna persona –o dues- que vulguin coordinar la Comissió de Natura. La seva tasca és fer d’interlocutor entre l’escola i els pares i mares que col·laboren amb aquesta comissió, encarregada de treballar en els jardins i horts de l’escola. Animeu-vos!

–          PINTADA DE LA PARET DEL PATI GRAN. La paret de darrera les grades on els nens i nenes s’asseuen durant les activitats de Carnestoltes i de final de curs ha de renovar-se. L’AMPA demana a les famílies que vulguin col·laborar en el disseny i la pintada d’aquesta paret que ens ho comuniquin. Si sou pintors, artistes o dissenyadors, ens farà una il·lusió especial que ens aporteu idees i ens ajudeu a fer el dibuix .  La pintada es farà el dia de la Jornada de Primavera,

–          REALITZACIÓ D’UN GEGANT. Aquest curs  l’escola vol realitzar un gegant, que faran els alumnes. Des de l’AMPA proposem parlar amb grups d’història del barri de Font d’en Fargas perquè ens donin alguna idea per al gegant, per tal que estigui relacionat amb la vida del barri.

–          CASAL D’ESTIU. Hem rebut algunes propostes d’empreses de lleure per organitzar el casal d’estiu. Els participants a la reunió coincideixen en què Dinàmic, l’empresa que l’ha organitzat els últims anys, ofereix un bon servei, tot i que caldria millorar el dinar (de càtering). Amb tot, l’AMPA no es tanca a estudiar altres propostes.

–          PROPOSTES XERRADES I ACTIVITATS PER A MARES I PARES. Acordem organitzar dues xerrades i una sessió de ioga per a mares i pares per aquest curs. Les xerrades seran sobre educació emocional i sobre com educar els fills en la igualtat , evitant les posicions masclistes que fomenten la violència de gènere.

–          VALORACIÓ D’ASPECTES PEDAGÒGICS. Reconeixement a la bona tasca que fan les mestres i mestres de la nostra escola, el seu esforç perquè els alumnes puguin tenir mitja hora més de classe i com s’impliquen perquè, malgrat les retallades, els nostres nens i nenes tinguin la millor atenció. Intenció de l’AMPA de fer el possible perquè l’escola pugui continuar educant al nivell més alt.

–          CONSELL ESCOLAR. Es diuen els resultats de les eleccions al Consell Escolar, es lamenta que una de les candidates no pogués presentar-se per estar fora de termini i es diu que, de cara a les pròximes eleccions, cal intentar que es presentin més mares i pares per a col·laborar amb aquest òrgan de govern. La representant dels delegats considera que hi va haver un enviament excessiu d’e-mails sobre el tema, i que cal vigilar per no saturar les famílies amb e-mails.