09/08/2020
AFA

Resum de l’última reunió de l’AMPA

escola_font_fargasAquí teniu el resum de la reunió de l’AMPA del 4 de març passat. Aprofitem per felicitar les noves persones que van venir a la reunió i que han expressat les ganes de col·laborar amb l’AMPA. Moltes gràcies! També us anunciem que en Marcelino Jiménez León, pare de P4, membre de l’AMPA i del Consell escolar de l’escola, ha estat votat com a conseller representant de Pares i Mares al Consell del Districte d’Horta -Guinardó. Moltes felicitats Marcelino!

SOBRE LA QUEIXA D’ALGUNS PARES I MARES DE NO PODER ACOMPANYAR ELS FILLS I FILLES A DINS L’ESCOLA. La direcció de l’escola argumenta que, per qüestions logístiques, no és possible que els pares i mares acompanyin els seus fills i filles a dins l’escola (excepte els de P3). Si els familiars els acompanyen, els nens i nenes arriben més tard a la classe i, també, en Francesc acaba tancant l’escola més tard, diu la direcció. Alguns membres de l’AMPA diuen que entenen i comparteixen la queixa dels pares perquè també els agradaria acompanyar els seus fills i filles, però hi ha comprensió general sobre els motius que addueix la direcció de l’escola.

BIBLIOTECA. S’ha donat la circumstància que alguns nens i nenes han estat sols a la biblioteca, sense estar acompanyats per familiars. També es parla del poc ús que fan les famílies de la Biblioteca fora de l’horari escolar. S’acorda que es prendran mesures perquè no torni a passar i es planteja reduir el nombre d’hores de Biblioteca adreçades a les famílies, i potenciar el servei durant l’horari escolar, perquè els nens i nenes puguin aprofitar més aquest servei.

CAMINS ESCOLARS. Després que la direcció de l’escola s’hi hagi interessat, l’AMPA aprova unir-se a aquesta iniciativa de l’Ajuntament (vegeu la web). Els Camins Escolars és un projecte que consisteix a organitzar rutes perquè els nens i nenes del barri puguin anar a peu a l’escola. Us anirem informant de com evoluciona. s

ENS FALTA GENT PER LA COMISSIÓ DE RESISTÈNCIA. Falten persones de l’escola que vulguin assistir a les reunions que organitza la Coordinadora d’Horta – Guinardó, una organització que aplega AMPES del districte amb l’objectiu de protestar contra les retallades i aconseguir millores per a les escoles del barri. És important ser a la Coordinadora perquè el nostre centre no es quedi fora de les millores que es poden aconseguir amb la pressió i negociació amb el districte. Algú s’anima?

PINTADA PARET DEL PATI. Moltes persones s’han engrescat amb la iniciativa i ja està organitzada perquè el dia de la festa de la Primavera es faci la pintada. Agraïm a tothom que s’hi ha implicat, especialment a en Frankie, un pare que és dissenyador gràfic i que coordinarà la iniciativa, i a la Natàlia, una mare que cedeix la pintura que es farà servir a preu de cost i fins i tot ens n’ha regalat.

LLIGALL. La Generalitat ja no dóna subvenció per al projecte Lligall. De fet, encara estem esperant que pagui la subvenció de l’any 2012, que puja a uns 2.700 euros. Les persones de la Comissió Lligall van explicar que, després d’una reunió, van acordar cercar fonts de finançament privades, com ara empreses o fundacions, que vulguin col·laborar amb aquest projecte de la nostra escola.  S’acorda que es demanarà la col·laboració dels pares i mares de l’escola en la recerca de finançament amb un missatge enviat per mail als delegats.

BEQUES MENJADOR. S’informa que el Consorci d’Educació ha pagat un 25% de les beques de menjador d’enguany.

COMISSIÓ DE MENJADOR. A iniciativa de la Comissió de menjador de l’AMPA i del Consell Escolar s’ha enviat una enquesta a pares i mares perquè facin una valoració del servei de menjador. També s’explica que un noi de la Fundació Tres Turons començarà a fer pràctiques a la cuina de l’escola.

EXTRAESCOLARS. Una vegada hagi finalitzat l’activitat extraescolar que l’escola de música Pausa ofereix de manera especial als nens i nenes de 2n.,  se’n farà una valoració i es parlarà de la possibilitat d’incloure-la com a extraescoar.

PROJECTE EDUCACIÓ VIVA. Una mare d’Educació Infantil ha proposat de fer una activitat o jornada amb les famílies en la línia dels projectes d’educació viva. Se’n parlarà amb la direcció, per veure si els sembla interessant la proposta.

Si teniu comentaris, propostes o dubtes, ens podeu contactar al mail de l’AMPA:ampafontfargas@gmail.com