Resum de la Junta de l’AMPA 15/11/2017

• Inici: 19:45h
  • Finalització: 22:25h

TEMES A TRACTAR

• Lectura i aprovació de les actes de les juntes dels dies 09/10/2017 i 24/10/2017.
  • Comissió Extraescolars/Coordinadora d’AMPAS
    • La comissió informa de la valoració positiva del casal d’estiu i que a més a més Diverjoc ha passat una memòria que aviat es presentarà a la junta en format pdf.
    • La major afluència d’alumnes va ser en les primeres tres setmanes.
    • Diverjoc ja està preparant el casal pel proper estiu. Continuant en la mateixa línia però amb diferent temàtica. Recordem a la comissió que s’ha de tenir en compte la neteja del centre durant el casal (on contractar-se, si ve inclosa, etc).
    • Des de la Junta es proposa incrementar mínimament el preu per poder oferir com a mínim una sortida setmanal o alguna activitat extra que es realitzi en el centre.
    • S’ha demanat a Diverjoc que pel proper curs escolar se’ns passi, a mitjans d’octubre, la informació del Casal de Nadal, que tot i que no s’arribi a realitzar, si es pugui donar a les famílies aquesta opció. Diverjoc informa que aquest casal tindrà un horari de finalització a les 13h i que s’està treballant en el casal de Setmana Santa per aquest curs escolar.
    • Es proposa pel proper curs reprendre l’extraescolar de “tabalers”.
    • Ens informa que les extraescolars conjuntes proposades en la Coordinadora d’AMPAS actualment es troben aturades.
  • Consell Escolar.
    • Aquest any el centre disposa de 30 mestres.
    • Presentació del pla anual 17/18: informa de la xarxa de competències bàsiques per donar-nos a conèixer els projectes d’aquest curs escolar i fer eco dels mateixos.
    • Reforçar projectes en els passadissos de l’escola.
    • Direcció informa que el 21/12 hi ha convocatòria d’eleccions pel que serà dia no lectiu a l’escola.
    • Informa que els acompanyants de l’activitat de piscina només poden ser els pares per motius de cobertura d’assegurances.
    • Direcció informa que el contracte de menjador es va tancar tard degut a què el Consorci va trigar molt en concretar el total de dies lectius.
    • S’informa de la nostra disconformitat en l’aturada del dia 3 d’octubre, per romandre l’escola tancada. Direcció accepta la crítica i demana disculpes per la manera d’abordar la situació.
  • Comissió Suport Educatiu.
    • El Consorci arreglarà durant aquest primer semestres tant els jocs dels porxos com la tanca del sorral infantil.
  • Comissió Acollida.
    • Queixa per part de la Maribel ja que es van apuntar nens a l’acollida gratuïta de la reunió de delegats, però que finalment no la van utilitzar. És una acollida que la paga l’AMPA. Es tractarà en la propera junta.
  • Comissió Camí Escolar/Consell de Barri
    • Es proposa passar la recollida de signatures a la Coordinadora d’AMPAS.
    • La reunió amb l’Ajuntament es valora molt positivament, i que en la propera es valorarà demanar entrevista amb la regidora amb la idea d’entregar-li les signatures conjuntament amb el dossier de fotografies. Es redactarà una carta per la regidora signada per l’AMPA per a l’entrega de totes les signatures.
    • S’aprofitaran els berenars de 6è dels divendres per a la recollida de signatures.
    • Informa que el tema del camí escolar motiva molt l’Ajuntament. Seria convenient recuperar l’enquesta. Amb aquest fi cal saber l’objectiu per enfocar bé les preguntes. Es precisa gent per aquest grup. Es farà crida pels grups de WhatsApp.
    • A les properes juntes ens informarà de la reunió del Consell de Barri.
  • Comissió Comunicació.
    • Direcció informa que portarà al Consell Escolar la supressió de notificacions en paper. Se substituiran per avisos via WhatsApp, cartells a l’entrada de l’escola i avisos per mail. En els grups de major edat es reforçaran els missatges via agenda escolar per potenciar l’autonomia dels alumnes.
    • Es farà proposta de recollida massiva via grup de delegats de WhatsApp i de correus electrònics per distribuir conjuntament informacions de l’escola i de l’AMPA.
    • Direcció sol·licita ajuda perquè les entrades noves que es publiquen al web arribin en forma d’avís via mail a les famílies. El gestor de correu revisaria els blocs i si hi ha una nova entrada, avisaria per correu. Si hi ha doble entrada per part del web de l’escola i de l’AMPA els enviaria de forma conjunta.
    • La comissió proposa potenciar els cartells fora de les classes.
  • Concert de Nadal. Ajuda a l’escola pels concerts dels dies 14 i 15 de desembre.
    • Comunicació.
      • Gestionar fotografies i campanya de difusió a les famílies.
    • Grup de festes. Ajudar a l’entrada i sortida del concert a més a més de la distribució de la gent a la sala. La comissió ens confirmarà si es pot encarregar de dita tasca.
    • Grup d’acollida. S’oferirà servei d’acollida a preu normal. Els pares de la coral tenen acollida gratuïta pels seus fills. Els dies per sol·licitar acollida prèvia confirmació de dates per part de la Maribel seran els dies 11 i 13 de desembre. La sol·licitud es podrà fer online.
    • Suport educatiu.
      • S’ofereix a revisar els PowerPoints projectats al concert.
      • Es proposarà al professorat ampliar el registre de cançons.
  • Precs i preguntes.
    • Direcció ens informa que a partir del dia 1 de desembre ens farà arribar tota la informació pel premi rebut d’Inclusió a la discapacitat, conjuntament amb la Fundació Tres Turons pel projecte “Projecte Junts” de l’edició d’aquest any: “Premi Aprenentatge Servei 2017”.