15/05/2021

“Quins pares entren a l’escola i quins es queden a la porta? “

Dimarts 8 d’abril a les 18.30 h al Palau Macaya de l’Obra Social “la Caixa” , la Fundació Jaume Bofill us convida a debatre sobre les qüestions següents:

Quins dispositius s’estan mobilitzant per fomentar una participació activa i coresponsable? S’està oferint la clau de la porta d’entrada a les famílies o tot queda en bones intencions? Si hi ha una gran diversitat de famílies, per què unes tenen més facilitat per a involucrar-se a l’organització escolar i d’altres no s’hi sentin convidades? Hi ha condicionants interns de la participació, relacionats amb l’estructura familiar, el nivell d’estudis, la classe social o l’origen dels pares? Qui mana a l’escola? Què entenem per participar?

A l’acte es presentarà l’informe “Com participen mares i pares a l’escola? Diversitat familiar i d’implicació en educació”, el tercer del projecte “Famílies amb veu”, amb el que es tanca la seqüència de la recerca al voltant de la participació de les famílies a l’escola. Aquest Informe breu explora la participació de la “majoria silenciosa” de famílies a partir d’una enquesta representativa a 1.500 mares i pares de tota Catalunya. Més informació al web de la Fundació Bofill.